Skip to main content

Անանձնություն


Այնքան թեթև եմ, անանձնական,
Որ ես ոչինչ եմ, որ էլ չկամ...

Աստղերը միշտ սխալ են հուշում: Աստղերն ընդհանրապես ոչինչ չեն հուշում: Մենք վերացական երազաներ ենք կապում այն երևույթների հետ, որոնց չենք կարող հասնել, բայց ... բայց մենք պարտվում ենք: Մենք պարտվում ենք մեր անձի դեմ կռվում, մեր դիմացինի զգացմունքների հետ պայքարում, անիմաստ, անգույն, անտեսք երազներում:

***
- Պարտվեցի:
- Հը՞:
- Է՜հ, չգիտեմ:
- Սկսվե՜ց: Հիմա հանգստանում ես ու խոսում: «Պարտվեցի» ասելը մոտդ սովորություն  դարձել: Խոսի՛ր:
- Հիմա ես քեզ կպատմեմ այն, ինչ եղել է: Դու հոգոց կհանես, ինձ մեղմ կժպտաս, կասես, որ էլի հեքիաթներ եմ պատմում, փիլիսոփայում եմ ու կճանապարհես տուն: Հետո կվերադառնաս ու կմոռանաս: 
Վերջ: 
Իսկ ես նորից կպարտվեմ: Էս անգամ էլ քեզ:
Էս անգամ էլ իմ մտքին:
Էս անգամ էլ:
- Խոստանում եմ՝ նույն սցենարը չի կրկնվի: Ասա՛:
- Էսօր հարցազրույցի էի: 
Ռադիոյում:
Գիտես՝ ողջ կյանքումս երազել եմ այնտեղ աշխատել: Իմ ամենասիրելի ֆիլմը ռադիոյի մասին է, իմ մտքերն ու երաժշտական երազները ռադիոյում են, ես ռադիոգերի եմ: Ծիծաղելի է, չէ՞: Բայց երազանքս է:
- Գիտեմ, գիտեմ,- քթի տակ մռմռաց նա:
- Առավոտյան լավ տրամադրությամբ էի արթնացել: Ամենաերջանիկ օրս պիտի լավ ավարտ ունենար: Ես էլ իմ երազանքին հասնեի:
Երբ ֆիլմերում ցույց են տալիս մի փոքրիկ քաղաքի փոքրիկ աղջկա, որը մեծ քաղաքում հասնում է մեծ երազի, միշտ չես հավատում; Մտածում ես՝ չէ, անհնարին է: Իրական կյանքում միակ սցենարիստը դու ես, ռեժիսորն էլ, օպերատորն էլ: Քո կյանքի չերևացող ֆիլմի բոլոր «աստղերը» դու ես, աշխատատեղերն էլ բոլորը քոնն են: Դու ստեղծեցիր՝ կհաղթես, կեսից կանգնեցիր՝ կպարտվես: Հա՛, էլի էս բառերն եմ գործածում: Որովհետև կյանքում կա՛մ հաղթում են, կա՛մ պարտվում: Կա՛մ ունես ամեն ինչ, կա՛մ ոչնչի տիրակալն ես: Մնացածը միջակություն, անիմաստություն, անիրական երազանքների լիություն ու կոտրված երջանկություն է: 
Դու դա ուզու՞մ ես:
Չէ:
Ես էլ: Մենակ մի «բայց»-ով:
Ես միշտ հավատացել եմ ֆիլմերին, նույնիսկ ամենաֆանտաստիկ ու ամենաանիրական: Ես հավատացել եմ երազանքի՝ առանց իրականության խաբեության ու անէության: 
Իսկ այսօր ես ...- արդեն ուզում եմ լաց լինել, բայց հավաքվում եմ,- ես կրկին պարտվեցի: Պարտ-վե-ցի:
«Ձեր ձայնը չի համապատասխանում մեր պահանջներին»: Ասացին ռադիոյում ու ուղարկեցին տուն:
Պատկերացնում ես, չէ՞:
Իմ երազանքը մի վայրկյանում դարձավ զրո, դարձավ կետ, դարձավ ոչինչ, որին տրորեցին ու անցան:
Մենք: Ը-ը-ը: Ես:
Ես պարտվեցի:
Ես պարտվեցի կյանքին, որն ինձ անտանելի մեծ ուժ էր տալիս: 
Պարտվեցի իմ երազանքին:
Մի բառով:
Մի նախադասությամբ:
Ես պարտվեցի բոլոր նրանց պես, որոնք ցանկանում էին, բայց չհասան:
Նրանց պես, որոնք երգեր ու բանաստեղծություններ գրեցին, հորինեցին ու ստեղծեցին, բայց չհասան:
Ես պարտվեցի:
Պարտվեցի իմ անձին, իմ ապագա երջանկությանը, իմ անձնական երջանկությանը:
Ես ան-անձ-նա-կան էի:
Իմ անձը պարտվեց: Ես դարձա ոչինչ:
Ամիրխանյանի ամենասիրուն երգի բառերի պես:

                                                                     ***

իմ անանձնությունը խեղդեց ինձ պարտության աստիճան, 
իմ երազանքն ինձ դարձրեց անտեր, անիսկական...

                                                                     ***
Իմ բառերից հետո նա սկսեց մխիթարել ինձ անգիր արած ու նույն ֆիլմերի չստացված կադրերից սովորած բառերով: 
Սցենարը կրկնվում էր:
Նա մեղմ ժպտում էր:
Իսկ ես հասկանում էի, որ իրականում ես միշտ էլ կպարտվեմ, մինչև սովորեմ հասկանալ, որ երազանքը պիտի կախված չլինի ուրիշներից, նրանց անձից, նրանց անհույս բառերից, անգիր արած տառերից ու միագույն եզրերից:

Ես կընկնեմ, կտապալվեմ, կցեխոտվեմ, կկոտրվեմ, լաց կլինեմ, կմրոտվեմ, կանգունանամ,

ԲԱՅՑ կհաղթեմ, քանի դեռ կամ ու կլինեմ!


Popular posts from this blog

Ես արդեն մեծ եմ

 Ձեռքս էր ընկել հայոց լեզվի 6-րդ դասարանի դասագիրքը: Թերթում , թերթում էի : Չափազանց լավ գիրք էր և ոչ միայն հայոց  լեզուն մատուցելու առմամբ , այլև գիրքն իր հագեցվածությամբ , իմաստուն խոսքերով , տեղեկատվությամբ: Եվ հերթով սկսեցի ընթերցել ասույթները , որ զետեղված էին յուրաքանչյուր դասի վերջում: Կարդում էի և հիանում մեծերի իմաստուն խոսքերով և մտածում , որ , եթե ես այդ տարիքում այդ գիրքը կարդացած լինեի Հանճար կլինեի : Կարդացի , կարդացի և հանկարծ նկատեցի "Ես արդեն մեծ եմ " վերնագրով առաջադրանք ՝շարադրություն գրելու: Չափազանց շատ դուրս եկավ այդ վերնագիրը և մոտ մեկ ամիս մտածում էի , թե ինչ գրել( թե ասա 6-րդ դասարանցին որտեղից գրեր???) : Եվ վերջիվերջո գրիչս , այս դեպքում ստեղնաշարս վերցրեցի ձեռքս: Չէ , չէ , չէ ... Ես մեծ չեմ , ես երբեք մեծ չեմ էլ դառնա , համենայն դեպս երբեք չեմ ընդունի այս , որ մեծ եմ :)  Ինչիս է հարկավոր մտածելը մեծ լինելու մասին , եթե կարելի է անհոգ , թեթև , ուրախ , երբեմն անմիտ ապրել...  Մեծերին շատ բաները թույլատրելի չէ , շատ բաները անկառավարելի , իսկ փոքրե

Ով եմ ես?????

     Գիտեք, ամեն անգամ, երբ ինձ տարիներ շարունակ հանձնարարում էին գրել շարադրություն իմ մասին ,թե ով եմ ես,ինչպիսին եմ ես,ինչեր եմ սիրում :Ճիշտ է, մասամբ ես կարողանում էի տալ այդ հարցի պատասխանը ,սակայն այժմ ինչ - որ բան փոխվել է , քանի որ ես կարող եմ հանգիստ պատմել իմ մասին ,թե ինչպիսին եմ ես,ինչ եմ սիրում և այլն......... Եվ  գիտեք , իմ կարծիքով ինձ ամենից շատ  փոխեցին սոցիալական  կայքերը, և ես հիմա ազատ կարողանում եմ շփվել իմ ընկերների հետ վիրտուալ աշխարհում և հակառակվելով շատերին պիտի ասեմ, որ համացանցը այդքան էլ վատը չի, եթե դու կարողանում ես ճիշտ ձևով այն օգտագործել:Իսկ հիմա տամ հիմնական պատասխանը ողջ այս նախաբանից հետո, թե ով եմ ես.....      << Մարդը  ոչ հրեշտակ է , ոչ էլ կենդանի, և նրա դժբախտությունը այն է , որ ինչքան շատ է ձգտում հրեշտակի նմանվել, այնքան  շատ է նա վերածվում կենդանու>> Բլեզ Պասկալ     Հրաշալի խոսքեր է գտել Պասկալը բնութագրելու մարդուն և առանց չափազանցության:       Իսկ ես, եթե պատմեմ իմ մասին , ապա պիտի ասեմ ,որ շատ  տարբեր են մարդկանց պատկերացում

Ես հաշվում եմ աշնան գույները

Մեկ ամսից քիչ ավել ժամանակ է մնացել , որպեսզի ավարտվի ամառը և սկսվի աշունը: Աշուն , որը կլինի սկիզբը նոր ուսումնական տարվա ՝ իմ վերջին դպրոցաուսումնական տարվա: Ամենակարևորը կլինի սկիզբը մի ուս.տարվա , որ համոզված եմ ՝ լինելու է չափազանց զբաղված  , հագեցած բազում  թվերով , խնդիրներով  , բառերով, վարժություններով  , ստեղծագործություններով , բայց ոչ ՝ Օդով: Իսկ օդը .. օդը ...  բազմիցս խոսել եմ , թե ինչ է նշանակում ինձ համար և հենց այդ պատճառով էլ բլոգս օդով է  ..     Եվ հենց այդ  հագեցվածության , զբաղվածության պատճառով էլ ես հաշվում եմ աշնան գույները : Ինձ ոչինչ երբևէ  չի գրավել աշնան մեջ , չի էլ գրավի երևի , բացի գույներից: Միակ հետաքրքիր բանը աշնան մեջ ՝ աշնան անթիվ , անհամար գույներ , որոնք հաշվում ես , հաշվում ... Բայց անկոպար են թվում ...  Հենց գույներով է , որ աշունն առանձնանում է մյուս եղանակներից ... 5994,5995,5996,5997.... Սրանք վերջ չունեն  :)